Siedem lat po rynkowym debiucie pierwszej generacji modelu 5008, Peugeot prezentuje zupełnie nowego i całkowicie zmienionego vana. Podobnie jak jego konkurent Renault Espace, jest on teraz SUV-em.

Podobnie jak niedawno zaprezentowany model 3008, największy model w gamie Peugeota bazuje na płycie podłogowej EMP2 przez co jest on lżejszy od swojego poprzednika o 92 kilogramy. Samochód względem swojego poprzednika urósł i to znacząco. Na długość przybyło mu 16,5 centymetra a na szerokość 11 centymetrów, dzięki czemu dla pasażerów drugiego rzędu siedzeń wygospodarowano o 60 milimetrów więcej miejsca na nogi.

2017-peugeot-5008-2

Fotele w drugim rzędzie są niezależne, można je składać, przesuwać oraz wyjmować, a każdy z nich posiada mocowanie ISOFIX, Fotele w trzecim rzędzie chowają się pod podłogę oraz także są wyjmowane. Każdy z nich waży około 11 kilogramów. W konfiguracji 5 – osobowej Peugeot może pochwalić się bagażnikiem o pojemności 702 litrów (780 litrów w przypadku wyjęcia foteli 3 rzędu). Maksymalna pojemność bagażnika dla dwóch pasażerów to aż 1940 litrów.

peugeot-5008-ii-2017-23-7e943255075000

Dużą nowością we wnętrzu 5008 jest nowa deska rozdzielcza i-Cockpit, w którym to tradycyjne zegary zostały zastąpione ponad 12 calowym ekranem. Znajdziemy tu także 8 calowy ekran na środku służący do obsługi wszelakich multimediów oraz klimatyzacji. Opcjonalnie na pokładzie można znaleźć się system audio marki FOCAL oraz nawigacja marki TomTom czy rozpylacz zapachów. Jak przystało na vana z prawdziwego zdarzenia nie zapomniano o schowkach i po całej kabinie rozsiano ich aż 38.

Pod względem bezpieczeństwa nowa 5008 nie ma się czego wstydzić. Znajdziemy tu system Grip Control znany z innych modeli tej marki, który ma zarządzać działaniem systemu ESP. Na liście opcji znajdziemy aktywny tempomat i aktywny asystent pasa ruchu, który w połączeniu z czujnikiem martwego pola ma zapobiegać najechaniu na niewidoczne auto. Przy parkowaniu pomocny może okazać się system kamer pokazujący obraz w 180 lub 360 stopniach.

peugeot-5008-ii-2017-3-fdd15fe49075000

Producent zdradził, że samochód nie będzie wyposażony w napęd na cztery koła przy okazji podając jaki jednostki napędowe trafią pod maskę 5008. Podstawowym silnikiem benzynowym będzie dobrze znane 1.2 PureTech o mocy 130 KM dostępny z manualem lub automatem. Drugą jednostką benzynową jest 1.6 PureTech o mocy 165 KM łączony jedynie z automatyczną skrzynią biegów. Gamę diesli otwiera jednostka 1.6 HDI o mocy 100 KM. Jest to jedyna jednostka, która posiada 5 – biegową skrzynię biegów. Mocniejszy wariant tej jednostki posiada 120 KM i można połączyć ja z manualną lub automatyczną przekładnią. Dwa ostatnie diesle to jednostki 2.0 HDI o mocach 150 i 180 KM. Mocniejsza odmiana ma być oferowana tylko i wyłącznie w odmianie GT i z automatyczną skrzynią biegów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ