Renault Talisman to samochód, który ma zastąpić dwa modele w gamie: znaną i nie przez wszystkich lubianą Lagunę, oraz mniej znany model Latitude. Według francuskiego producenta ma on zagrozić pozycji najgroźniejszych konkurentów w tym nowemu Passatowi czy też Mondeo.

Samochód ma wyznaczyć nową erę w Renault po schodzącej już Lagunie. Przód wyróżnia się przede wszystkim łagodnymi liniami oraz dosyć ciekawymi przednimi światłami, których część schodzi bardzo nisko w dół zderzaka. Linia boczka również wygląda bardzo łagodnie i stonowanie. Linia okien ciągnie się aż do samego słupka C, a linia dachu zaczyna opadać bardzo późno. Dzięki temu możemy spodziewać się sporej ilości miejsca dla pasażerów. Tył samochodu to chyba jego najlepiej zaprojektowana część nadwozia. Tutaj pierwsze skrzypce grają świetnie wyglądające reflektory optycznie poszerzające nadwozie. Przyznać jednak trzeba, że cały projekt jest mocno „zgermanizowany”.

New-Renault-Talisman-0014

Wnętrze swym designem jest bardzo podobne do tego co można znaleźć w modelu Espace. Większość przycisków została zastąpiona dużym dotykowym ekranem na środku deski rozdzielczej. Został on wyposażony w ekran o przekątnej 8,7 cala oraz system R-Link 2. Nowością pojawiającą się w Talismanie jest pokrętło służące do obsługi całego systemu inforozrywki, które wylądowało pomiędzy przednimi fotelami. Wnętrze ma przyciągać do siebie także wysokiej jakości materiałami oraz sporymi możliwościami personalizacji.

New-Renault-Talisman-0033

Renault zdecydowało się zastąpić analogowe zegary tymi także znanymi z Espace-a cyfrowo-analogowymi, które posiadają opcję personalizacji oraz możliwość wyboru jednego z kilku motywów. Na pokładzie pojawi się także kolorowy wyświetlacz Head-Up Display oraz system adaptacyjnego zawieszenia. Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to na pokładzie Talismana mają znaleźć się wszystkie najnowsze technologie producenta, w skład których ma wejść między innymi aktywny tempomat, system kamer umieszczonych dookoła pojazdu, czy też system automatycznego parkowania.

Jeśli chodzi o suche dane techniczne to Talisman mierzy 4,85 metra długości, 1,87 metra szerokości oraz 1,46 metra wysokości. Rozstaw osi wynosi 262 milimetry, a bagażnik ma pojemność 608 litrów. Samochód będzie można opcjonalnie doposażyć w system czterech skrętnych kół 4Control oraz w system adaptacyjnego zawieszenia z 5 trybami działania (Comfort, Sport, Neutral, Eco, Indyvidual). Poza zmianą pracy samego zawieszenia ma także zmieniać się praca jednostki napędowej oraz skrzyni biegów.

Pod maską na początku znajdziemy dwa silniki benzynowe oraz trzy diesle. Jednostki benzynowe ma otwierać silnik TCe 150, o którym nie ma żadnych informacji. Wielce prawdopodobnym jest to, że będzie to silnik o pojemność 1.6 litra. Druga jednostka benzynowa to na pewno silnik znany z Clio RS. Ma on pojemność 1.6 litra i dysponuje on mocą 200 koni mechanicznych. Obie jednostki posiadają turbodoładowanie oraz będą łączone z nową dwusprzęgłową skrzynią EDC, która będzie posiadała 7 przełożeń. Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne to pod maską znajdziemy DCi 110, DCi 130 oraz DCi 160. Każda z nich to nowa jednostka o pojemności 1.6 wyposażona w dwie turbosprężarki. Pierwsze dwa silniki seryjne będą połączone z 6-biegowym manualem, a w opcji ma znaleźć się 6-biegowy automat EDC. Najmocniejsza jednostka diesla będzie współpracować tylko i wyłącznie z automatyczną przekładnią.

Renault wiąże z tym modelem bardzo duże nadzieje na zaistnienie oraz ugryzienie kawałka tortu w klasie D. Konkurencja jest jednak bardzo mocna i przed Talismanem postawione jest bardzo trudne zadanie. Premiera tego samochodu ma odbyć się na targach motoryzacyjnych w Frankfurcie. Ceny nie są jeszcze znane.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ