Mercedes-Benz GLC to model, który ma zastąpić w gamie producenta dotychczasowy model znany pod nazwą GLK. Jego głównymi konkurentami jest Audi Q5, BMW X3 czy też Porsche Macan, dlatego też Mercedes zdecydował się na wiele zmian.

Przede wszystkim całkowitej zmianie uległa sylwetka samochodu, która nijak ma się do kwadratowych kształtów z modelu GLK. Teraz jest ona nieco bardziej wyoblona i delikatnie przypomina Macana, zwłaszcza w tylnej części nadwozia. Przód jest niemal identyczny jak w innych modelach marki. Dodatkowo producent pokusił się o dodanie kilku elementów z czarnych tworzyw sztucznych, które mają uwydatnić terenowy charakter samochodu. Dzięki zastosowaniu elementów z aluminium oraz wysokowytrzymałościowej stali udało się zredukować masę samochodu o około 80 kilogramów.

New-GLC-39

Wnętrze to także klasyka gatunku w wykonaniu Mercedesa. Znajdziemy tu chyba wszystkie elementy tożsame z innymi modelami w gamie producenta. Nowością jest tutaj pojawienie się touchpada, którym możemy obsługiwać wyświetlacz i jego funkcje. Dzięki zwiększonemu rozstawowi osi o 118 mm wewnątrz kabiny znalazło się dużo więcej miejsca dla pasażerów, zwłaszcza dla tych siedzących z tyłu. Powiększeniu uległ także bagażnik i posiada on teraz pojemność 580 litrów.

Na rynkach europejskich Mercedes GLC będzie dostępny z trzema silnikami: GLC 220d, gdzie pod maską pracować będzie diesel o mocy 170 KM, GLC 250d, która także otrzyma diesla o mocy 205 KM, GLC 250 otrzyma motor benzynowy o mocy 211 KM, natomiast GLC 350e to połączenie najmocniejszej benzyny z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM. Wszystkie silniki to jednostki 4-cylindrowe, które będą łączone z napędem 4MATIC oraz 9-stopniową automatyczną skrzynią biegów 9G-TRONIC. Napęd jest rozdzielany w stosunku 45-55 procent (przód-tył).

New-GLC-14

Nowością pojawiającą się w GLC jest pneumatyczne zawieszenie AIR Body Control, które posiada elementy wykonane z tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym. Zawieszenie to pozwala na płynną regulację siły tłumienie oraz pozwala na przejście w tryb off-road, jeśli samochód zostanie wyposażony w pakiet Off-Road Engineering. Do wyboru będzie kilka trybów jazdy: ECO, COMFORT, SPORT, SPORT+ oraz INDYVIDUAL. W trybie SPORT samochód obniża się o 15 milimetrów, natomiast w trybie na bezdroża unosi się o 50 milimetrów. Wybór trybów jazdy odbywa się za pomocą systemu DYNAMIC SELECT.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ