Od jakiegoś czasu do sieci przedostawały się nieoficjalne zdjęcia i informacje na temat nowej „siódemki”. Po dzisiejszej premierze wiadomo już jednak wszystko. Pomimo podobnego wyglądu jak poprzednik F01 to jest to całkowicie nowa konstrukcja.

Wedle informacji przedstawionych na dzisiejszej prezentacji nowa Seria 7 jest najlżejszym samochodem w swojej klasie. Bawarski producent chwali się, że dzięki zastosowaniu aluminium, magnezu, aluminium oraz włókna węglowego udało się zrzucić 200 kilogramów. Po dołożeniu wszystkich nowinek technicznych różnica względem schodzącego modelu to 130 kilo. Dodatkowo dzięki zastosowaniu różnego rodzaju materiałów nadwozie ma być bardziej sztywne.

2016-BMW-7-Series-43

Wygląd zewnętrzny to miks tego co widzieliśmy w modelu F01 z tym co możemy zobaczyć w obecnie produkowanych samochodach. Ciekawym jest fakt zastosowania podobnego kształtu przednich reflektorów jak w modelach serii 3 i 4 z charakterystycznym łączeniem świateł z nerkami. Standardowo lampy zostały wykonane w technologi Full LED, jednak wielce prawdopodobnym jest iż pojawią się światła laserowe. Linia boczna i tył są bardzo stonowane. BMW chwali się iż listwa biegnąca dookoła okien została wykonana z jednego kawałka aluminium. Dodatkiem pojawiającym się w nowej Serii 7 są małe wloty powietrza zlokalizowane w różnych częściach nadwozia, podobne do tych które znajdziemy w mniejszych modelach bawarskiego producenta.

Wymiary zewnętrzne krótkiej wersji przedstawiają się następująco: długość: 5,098 mm, szerokość: 1,902 mm, wysokość: 1,467 mm, a rozstaw osi to 3,070 mm. Wersja z przedłużonym rozstawem osi ma długość 5,238 mm, szerokość to 1,902 mm, wysokość 1,479 mm a rozstaw osi wynosi 3,210 mm.

2016-BMW-7-Series-122

Design wnętrza to także ewolucja i dodanie wielu elementów z innych modeli. Mimo zachowawczego wyglądu projektantom udało się nadać całemu kokpitowi znacznie więcej charakteru. Poza nowymi zegarami, które teraz zostały zastąpione cyfrowym wyświetlaczem na pokładzie znajdziemy nowy system iDrive 5.0, który po raz pierwszy otrzymał dotykowy ekran oraz system rozpoznawania gestów. Dodatkowo na pokładzie samochodu można znaleźć się bezprzewodowa ładowarka, 7-calowy wyjmowany tablet, którym można sterować wszystkim funkcjami samochodu czy też system ambientowego oświetlenia.

Kolejną innowacją technologiczną jest kluczyk nowej „siódemki” nazwany BMW Display Key. Poza podstawową funkcjonalnością jaką jest otwieranie i zamykanie samochodu posiada on funkcję zwaną Remote Parking Control, dzięki której możemy wyjechać lub wjechać samochodem do garażu bez konieczności wsiadania za kierownicę.

Pod maską flagowej limuzyny znajdziemy cztery jednostki napędowe. Podstawowy model 740i posiada silnik benzynowy 3.0 TwinPower, który produkuje 320 koni mechanicznych. Przy produkcji tej jednostki wykorzystano sporo aluminium, dlatego poza przyrostem mocy można oczekiwać spadku masy i lepszej wydajności silnika. Następna w kolejce jest 750i posiadająca silnik V8 o pojemności 4,4 TwinPower i mocy 445 koni, a pierwszą setkę zobaczymy po 4,4 sekundach. Gamę benzyniaków zamyka wersja 740e plug-in hybrid, która jest połączeniem silnika 2.0 TwinPower z motorem elektrycznym zapożyczonym z modeli serii I, który pozwoli na przejechanie 40 kilometrów z prędkością do 120 km/h. Łączna moc całego układu to 326 koni mechanicznych. BMW podaje, że spalanie dla tej wersji to zaledwie 2.1 litra na każde 100 kilometrów. Jeśli chodzi o diesle to znajdziemy tu wersję 730d wyposażoną w silnik 3.0 TwinPower Turbo rozwijający moc 265 koni mechanicznych. Wszystkie jednostki napędowe będą łączone z 8-biegowym automatem ZF znanym między innymi z Rolls Royce-a.

2016-BMW-7-Series-30

Seryjnie nowa seria 7 zostanie wyposażona w samopoziomujące się zawieszenie posiadające kilka trybów pracy w tym także Sport oraz system 4 skrętnych kół nazwany Active Steering, znany między innymi z Renault. Samochód do salonów ma trafić jeszcze w tym roku, a jego premiera dla szerszej publiczności odbędzie się prawdopodobnie na salonie samochodowym we Frankfurcie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ