Wypuszczony na rynek w 2009 roku model X1 doczekał się wreszcie swojej drugiej generacji. Mały Crossover zmienił swój wygląd i przypomina inne modele z „iksem” w nazwie.

Druga generacja X1 zmieniła się nie do poznania. Z przodu widać charakterystyczne elementy dla modeli z serii X, w tym okrągłe światła w zderzaku oraz duże i agresywnie narysowane wloty powietrza. Linia boczna oraz tył to chyba kwintesencja obecnego trendu stylistycznego marki. Ciężko nie odnieść wrażenia, że nowa X1 mocno czerpie z wyglądu X3 i miejscami wygląda po prostu jak jej mniejszy odpowiednik. Jak przystało na BMW osoby zainteresowane tym modelem będą mogły pobawić się personalizacją i wybrać jeden z czterech pakietów: Advantage, SportLine, xLine i M Sport. Samochód jest teraz krótszy o 36mm (długość 4,439mm), ale urósł on na szerokość o 21mm (1,821mm) oraz na wysokość o 53mm (1,598mm).

2016-BMW-X1-SUV-11

Wnętrze także przeszło mocną kurację odmładzającą. Tutaj także widać sporo nawiązań oraz zapożyczeń do wielu innych modeli z gamy bawarskiego producenta. BMW zdecydowało się podnieść nieco zarówno przednie (o 34mm) jak i tylne fotele (o 64mm), dzięki czemu poprawie ma ulec widoczność oraz bezpieczeństwo. Zwiększyła się także ilość miejsca na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu. W przypadku wybrania standardowej kanapy na kolana zyskamy 66mm względem poprzednika, natomiast wybierając przesuwaną kanapę dostaniemy dodatkowe 130mm po przesunięciu jej maksymalnie do tyłu. Bagażnik zwiększył się o 85 litrów i ma teraz pojemność 505 litrów.

Nowa X1 zyskała także kilka nowinek technologicznych, w tym nowy system iDrive wraz z 6,5 calowym ekranem na szczycie deski rozdzielczej. O bezpieczeństwo dbać będą takie systemy jak: aktywny tempomat Active Cruise Control, Traffic Jam Assistant, Lane Departure Warning oraz Collision Warning.

2016-BMW-X1-SUV-32

Poprzednia generacja X1 zbudowana była na płycie podłogowej BMW Serii 3 Touring, dzieląc z nią architekturę tylnego napędu oraz kilku innych rozwiązań. Nowy model to rewolucja pod tym względem, ponieważ został zbudowany na płycie przednionapędowej zapożyczonej z modelu serii 2 Active Tourer. Najsłabszy silnik benzynowy oraz diesla będą więc posiadały napęd na przednią oś. Pozostałe będą wyposażone w napęd na cztery koła xDrive.

Pod maską znajdziemy całkiem sporą ilość jednostek napędowych. Będą tu trzy diesle o pojemności 2-litrów i mocach 150 KM, 190KM i 231 KM. Jeśli chodzi o jednostki benzynowe to na początku znajdziemy tu dwa motory także o pojemności 2-litrów i mocach 192 KM i 231 KM. W późniejszym czasie do gamy dołączyć ma silnik trzycylindrowy 1.5, który spowoduje iż podstawowy diesel sDrive16d będzie oferował 116 KM, a benzyna sDrive18i 136 KM. Wszystkie motory mają być połączone z nową 6-biegową skrzynią oraz opcjonalnie z 8-biegowym automatem Steptronic, który ma pojawić się później.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ