Alfa Romeo 4C Spider, czyli ta w nadwoziu bez dach wreszcie doczekała się premiery i miało to miejsce dziś na targach w Detroit. Jak przystało na klasycznego roadstera, 4C Spider seryjnie wyposażona jest w miękki materiałowy dach składany ręcznie.

W późniejszym okresie możliwe będzie dokupienie hard-topu w postaci karbonowego panelu. Zabieg pozbawienia dachu i związane z tym modyfikacje ( m.in. aluminiowy pałąk i wspornik w komorze silnika), dodały jedynie 10 kg w porównaniu do wersji zamkniętej. W oczy rzucają się konwencjonalne lampy z kloszami z przodu, z tyłu natomiast są światła wykonane w technologii LED i inna pokrywa silnika. Za tylnymi drzwiami pojawił się wlot powietrza.

Alfa-4C-32

Centralnie umieszczona jednostka 1750 TBi generuje 240 KM i moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Przyspieszenie od 0 km/h do 100 km/h zajmuje jedynie 4,1 s. Prędkość maksymalna sięga 160 Mph, czyli 258 km/h. Motor połączony jest z ultraszybką dwu sprzęgłową skrzynią automatyczną TCT. Przy pełnym gazie czas zmiany poszczególnych przełożeń zajmuje jedynie 130 milisekund.

Na liście opcji znalazł się pakiet torowy obejmujący inne amortyzatory, kute felgi aluminiowe z oponami Pirelli P-Zero, czy też lusterka wykonane z włókna węglowego. 4C Spider może również zostać doposażona o tytanowy układ wydechowy zaprojektowany przez Akrapovica.

Producent nie podaje jeszcze terminu rozpoczęcia sprzedaży w Europie. W USA ten model pojawi się w salonach już wiosną tego roku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ